Beda time!

Jag ger nog upp på den förra bloggutmaningen. Jag kommer kanske använda rubrikerna som inspiration men jag tänker inte låsa mig till dem.
Däremot tänker jag påbörja ett nytt bloggprojekt. Det kallas BEDA. BEDA står för Blog Every Day in April. Vi får se hur länge det håller.
Jag vet att det redan hunnit bli den 4e april men jag bestämde mig inte förren idag.

Igår kom jag och familjen hem efter en veckas fjällsemester. Förra söndagen körde jag hela vägen upp till Vemdalen. Min storebror Andreas skulle följt med men han blev sjuk så han fick komma upp senare i veckan istället.
Resan upp gick jättebra och jag var förvånad över att jag inte blev trött av att köra så långt. Stugan var jättefin och jag kände att jag trivdes med en gång vilket jag inte brukar göra. Det brukar alltid ta någon dag eller så innan jag trivs men här trivdes jag direkt.
Med den perfekta timingen jag har blev jag jättesjuk natten mellan söndag och måndag. Jag fick extremt ont i halsen och förmodligen feber (vi hade ingen termometer med men mamma köpte en senare på måndagen och då hade jag feber). Jag blev helt sängliggande hela måndagen och tisdagen och nästan hela onsdagen. Det var tur att jag hade med tre säsonger av Bones så att jag hade något att göra när jag inte ens orkade sitta upp. Inte förren på torsdagen orkade jag mig ut i backen. Då åkte jag 2 åk plus transporterna till och från stugan.
Fredag och lördag kämpade jag på och åkte mer men självklart inte lika mycket som jag skulle gjort om jag var frisk. Det känns så himla surt att jag fick så lite skidåkning för det var så kul och gick så bra!


Utsikten från stugan. Just den här bilden är tagen genom fönstret i ytterdörren


Kommentarer
Postat av: jalk

gillar BEDA!

2011-04-05 @ 21:29:47
URL: http://missannish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0