Korkad bimbo, pinsam pappa, soligt och varmt

Så var man i Grekland då. Flygresan gick väl hyfsat. Det satt en tjej i typ fjorton-femtonårsåldern bakom mig och hon satte upp fötterna mot min stolsrygg och skarkade typ hela tiden. Sedan när vi flög in över Grekland så var det några berg där. "Jävlar! Är det där Mount Everest??" hörde man bakom sig. Hur jävla korkad får man vara??

När vi satt där på bussen som skulle ta oss till hotellet så visade det sig att bussen var överfull. Någon hade gått fel. Jävla idioter tänkte jag. Hur fan kan man gå på fel buss? sedan visade det sig att det var vi. Vi hade tydligen inte betalat transfer. Men det brukar ju ingå och mamma vet att hon tackade ja. Pappa började låta väldigt otrevlig och skällde ut den stackars guiden. Han vägrade gå av bussen. Sedan krävde han att de skulle betala en taxi. "Ni får ta ett kvitto och så ordnar vi det senare" fräste hon som var platschef. Fy fan vad pinsam pappa var. Nu har det iofs visat sig att folket på bussen var på vår sida. Vi fick ju liksom betala 50 euro och det är det ju många här som inte skulle kunna göra. Då skulle ju deras halva semesterkassa gå åt. (vi bor alltså på ett väldigt billigt hotell och det är mest ensamstående mammor med barn här typ)

Igår trivdes jag inte alls här. Droppen som fick bägaren att rinna över var den enorma getingen som var i vårat rum. Vi trodde först att det var en jättestor kackerlacka så då kan ni tänka er. Fy fan alltså. Det är jättemycket bin här (i normal storlek) och getter. Stackars getterna har fått höger fram och höger bak ihopbundna med ingefär 20 cm emellan. De kan knappt gå. Lite längre bort här, på vägen ner mot stranden, så står det en häst i en hage. Stackaren är fastbunen i staketet och har ingen skugga alls. Den är jättespinkig. Eller inte jätte men man ser revbenen på typ 10 meters håll.

Ursch vad jag saknar min lilla Sill!!!!!. Önskar du vore här.

Kommentarer
Postat av: Denise

Hehe stackare =(
Stackars häst också (och getterna), mkt upprörande. Kul för dig med alla getingar också ;P

2007-06-21 @ 17:01:30
URL: http://denisey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0