Ge mig sommarlov!

Jag sitter här och längtar efter sommarlov! Idag vardet verkligen svårt att ta sig till skolan. Jag funderade väldigt seröst på att stanna hemma, men eftersom det var redovisning av engelskan plus att vi skulle träffa den nya läraren för första gången kändes det rätt nödvändigt att åka dit i alla fall. Så fort jag kom utanför dörren kändes det bättre eftersom jag möttes av strålande och värmande sol. Jag kunde känna hur jag blev friskare för varje sekund som gick! Jag fick vänta lite på bussen men det var bara skönt eftersom jag fick stå och sola. På gullmarsplan fick jag vänta i typ 30 sekunder och sedan kom Denises buss. Vi knallade iväg till skolan och mötte en springande Jens Eriksson (vår gamla historialärare) Väl i skolan fick Denise skynda sig att äta lite lunch eftersom hon inte gjort det (vi kom till skolan kvart över 12 och lektionen började 12.30). Sedan vardet dags för engelska. Louise presenterade den nya läraren som heter Andreas Pettersson. Han verkar väl rätt okej, men ändå är det något som gör att jag inte gillar honom. Hans kommentar om att han inte gillade att Louise satt och skrev på datorn (hon skriver kommentarerna direkt) tyckte jag inte om. Jag tycker det är rätt skönt att hon gör det för då sitter hon liksom inte och tittar rakt på en när man redovisar. Dessutom sa han (Andreas) något om att han hade mycket längre och bättre utbildning än de andra språklärarna och det tyckte jag inte heller riktigt om. Men han skojjar och verkar rätt rolig ändå så det är lite mixed emotons där... Redovisningen gick väl rätt bra. Louise tyckte (igen) att jag har bra och brett ordföråd men inte så avancerat. Grejen är ju att jag inte har haft någon uppgift då jag känt att avancerade ord är de rätta för sammanhanget. Efter redovisningen var det en lång rast (eller vi tolkade det som det iaf) och sedan ett litet ordtest. Det kändes rätt bra. Andreas vägrade låta Denise lämna in ett nästan tomt papper... Rätt envis typ det där eller vad säger du Denise? =P
På bussen på vägen hem satt jag i solen och planerade att när jag kom hem skulle jag koka en kopp te och sätta mig ute (med jacka) och läsa, men väl hemma insåg jag att det där jävla berget skymde solen så det fick bli lite flingor och mjölk framför TV:n. Och där har jag suttit tills nu.
Ikväll är det både Grey's Anatomy och Top Model 9. Den här veckan är det inte så roligt top model-avsnitt så jag tittar på Grey's men sedan måste jag kolla upp om något av dem går i repris så att jag kan se båda.
Imorgon har jag hemstudiedag och det ska bli så himla skönt! Jag hoppas att jag kan få mycket gjort. Jag måste göra fotouppgiften och sedan är det bara att kasta sig över reportaget i svenskan. Det har jag ju iofs helgen till också men lite vila vill man ju ha. Jute jag måste ju välja kurser också. Fan vad jobbigt.
NU ska jag spela The sims tror jag. See ya!

XoXo
   Lovisa

Kommentarer
Postat av: Sarah

HEhe ja, för mig blir det Grey's för jag har redan sett den säsongen top model på engelska bara när ja laddat ner hehe.. Sen blir de fråga olle!=)

2008-02-13 @ 19:58:29
URL: http://sarahohrns.blogg.se/
Postat av: Sarah

Använder utorrent & laddar ner på thepiratebay & mininova.

2008-02-14 @ 12:22:15
URL: http://sarahohrns.blogg.se/
Postat av: Eva

Jag hoppas du får en jättefin alla hjärtans dag!! :o))
Kram från
Eva & Rudolph

2008-02-14 @ 13:55:23
URL: http://blixman.blogg.se
Postat av: Sarah

Hehe ja precis=)

2008-02-14 @ 15:13:56
URL: http://sarahohrns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0