Phu...

Nu är jag rätt trött för jag har precis borstat Molly. Hon hatar det så man får hålla ett stadigt grepp i halsbandet med ena handen och borsta med andra. Mamma fick hjälpa till genom att muta henne med levergodis. Det är rätt jobbigt med en långhårig hund som är håröm. Det är nog väldigt tur att vi klipper henne då och då. Jag tror faktiskt inte att hon skulle levt till nu om vi inte gjort det, eftersom hon blirså otroligt seg och varm med lång päls. Och då är det ju inte ens lika lång som hon "ska" ha! Nu är det snart dags att klippa henne igen och det ska bli så skönt! Vi får iofs vänta och se om det kommer mer snö först. Det är ju synd om henne om vi klippt henne när det är kallt. Det gjorde vi en gång och så åkte vi upp till Duved. Där blev det 35-40 minusgrader! Stackars Molly sprang ut, kissade precis bredvid trappen och sprang in. Där fick hon ligga i soffan också eftersom det var så kallt på golven. Men vi lade oftast en filt under henne så hon inte skulle håra ner. Iofs var det ju en "hundar tillåtna"-stuga och det är ju många som har hundarna i soffan så det kanske inte gjorde så mycket...

image55
image56

image57
Så sugen man kan vara då! (bilderna är från sommaren 2006)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0