Renovering

För er som missat det håller vi på och renoverar köket (själva). Idag är vi inne på dag 8, men pappa ska jobba ett tag idag så det kommer inte hända så mycket idag. Men det är inte så mycket kvar nu. Jag hade tänkt vara så duktig att jag bloggade varje dag med bilder och allt, men tji fick ni! Nu ska jag iaf. göra en liten sammanfattning och sedan får det bli före/efter-bilder när det är klart.

Mamma och jag packade ner allt som vi inte behöver just nu i sammanlagt 9 flyttkartonger, pappa flyttade kylen och frysen (som står under trappen så vi slapp försöka hitta på någon lösning) pappa flyttade diskmaskinen till tvättstugan som jag och mamma storstädat, mamma och jag flyttade de grejer vi behöver nu till ETT jättesmalt skåp.
Med gemensamma krafter lyckades vi plocka ner alla skåpstommar osv. Tillslut var köket tomt. Pappa skulle jobba en dag och då knackade mamma ner kaklet. När det var klart var det dags att lägga nytt golv, men vi behövde slipa golvet först. Jag och pappa la golvet. Mamma var med ibland, men det var svårt att vara tre på ett sådant jobb. Mamma kände sig lite som en kommunalarbetare (en arbetar, tre står och tittar på) så hon städade istället.
När golvet var klart (tog mindre än en dag) började pappa och jag sätta ihop skåpstommar. Ni skulle ha sett när vi var på IKEA och plockade ihop allt! Det såg helt sjukt ut! Fyra fulla vagnar! Jag kunde knappt flytta dem. Jag fick kämpa riktigt mycket. Jag har ju inte direkt mycket vikt att sätta emot. Jag väger knappt 50 kilo och en vagn vägde ungefär 200 kilo. Alla items tillsammans (135 stycken) vägde över 600 kilo. (det här är alltså utan kyl, frys, micro, spis, diskmaskin osv)
Sedan skulle vi packa in allt det här i bilen. Pappa och jag lyckades tillsammans få in allt, men det var två saker som inte fanns. hade de funnits hade vi inte fårr plats. Jag måste nog lägga in några bilder på bilen så att ni får se:

 
Här är alltså hela vårt kök....

Nu har vi fått upp alla skåpstommar. Det som är kvar att göra är att lägga på en bänkskiva, diskbänk, spis, ugn, micro, kyl/frys, sätta in hyllor i skåpen, få iordning lådorna, tak/golvstommar, kakla och sedan är det skåpsdörrarna som ska på. Kanske låter mycket för er, men om man är mitt i det känns det som om det är väldigt lite kvar.

Det är riktigt skönt att pappa är så duktig på allt det här så vi kan göra allt själva och det blir bra! Och det känns jättebra att vara med. Ni ska bara veta hur stolt jag är över golvet!


Nu har ni fått en "liten" uppdatering om köket. Får se om jag kommer blogga något mer innan köket är klart.

Kommentarer
Postat av: Denise

Svar: Inte de bra serierna ;P

2008-07-21 @ 16:48:59
URL: http://denisey.blogg.se/
Postat av: Cookie - Alexandra

Kul att se före och efterbilder :-)

2008-07-30 @ 19:33:12
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset
Postat av: jossan

hej! Om du har lust kan du gärna vara med och tävla om ett smycke i min blogg!

2008-08-01 @ 12:11:40
URL: http://jossefiint.blogg.
Postat av: jossan

hej! Om du har lust kan du gärna vara med och tävla om ett smycke i min blogg!

2008-08-01 @ 12:21:36
URL: http://jossefiint.blogg.
Postat av: Cea

Väldigt komiskt att ett kök kan bli så litet och få plats i en bil ;) men jag antar att det inte är inkluerat vitvarorna?

2008-08-23 @ 18:26:36
URL: http://thesimstwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0