Ridning och konstigt kök

Nu var det sådär länge sedan jag bloggade igen. Jag har helt enkelt inte haft lust.
Igår var det i alla fall ridning. Jag fick rida Bontje för andra gången. Med hackamore igen, så det var ju ganska omöjligt att få stopp på henne. Hon är ganska så het och hackamore är ju i princip som en grimma. Men hon var nästan lika fin som förra veckan. Det gick ganska snabbt för det mesta, men hon var rund och fin i formen. Problemet var att vi skulle rida skänkelvikning. För det första kan hon knappt det och för det andra började hon galoppera så fort jag ändrade lite på skänkeln... Men i skritt undan höger skänkel kunde hon riktigt bra, för att vara helt outbildad. Även lite i trav. Hon var nära att sparka mig när jag skulle sadla, men hon är ju egentligen jättesnäll så när jag sa åt henne satte hon snabbt ner hoven igen.
Vi var bara 6 stycken på ridningen igår! Det var jag på Bontje, Sofia E. på Trixie, Sofia L. på Natasja, Sara på Slottet, Jade på Sigge och Jessica på Nordyk. Riktigt skönt var det att vara så få. Man fick mycket mer plats, vilket behövdes...

Idag är jag hemma. Jag mådde riktigt piss när jag vaknade. Nu känns det bättre, men ändå inte helt bra. När jag skulle rosta en tekaka hände en lite skum sak. Precis när tekakan ploppade upp, ramlade en list ner! Som tur är stod ingen i köket just då.



Bontje är krubbitare, men ganska söt ändå.

Kommentarer
Postat av: soofia

jag ÄLSKAR trixie :D

2008-10-22 @ 18:13:39
URL: http://erdevik.blogg.se/
Postat av: Sally

tack för upplysningen =).

2008-10-26 @ 14:21:19
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Liselotte

Hej!

Nu har höstens stora tävling dragit igång på simsnörden. Oöppnad limited edition- sims 2 musmatta till vinnaren!

Det är en fototävling i som ska göras i the sims 2, tveka inte att anmäla dig redan idag för att kirra hem priset!



Hoppas DU anmäler dig! =D

Mvh Liselotte

2008-10-26 @ 16:38:13
URL: http://simsnorden.blogg.se/
Postat av: Ellie

Söt häst =)



Gud vad jag saknar hästarna, har inte ridit på typ ett år nu.

2009-01-06 @ 20:32:52
URL: http://tejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0