Definitionen av skitsnack?

Jag läste precis på Alexandras blogg om skitsnack. Jag tycker precis som hon att det är tråkigt med skitsnack även om jag har en annan definition av själva ordet skitsnack. För mig betyder det att man pratar illa om någon bakom ryggen på dem men inte bara det. Skitsnack är enligt mig falska anklagelser. Jag tycker att man måste göra skillnad på att prata skit och att prata illa om. Man borde inte göra något av det men jag tycker skitsnack (det falska) är det värsta. Det är som elaka rykten och det kan förstöra någons liv.

Tycker ni att jag har fel eller är det en korrekt definition? Skicka en liten kommentar!

Kommentarer
Postat av: Amanda Ekeberg

Jag håller med dig, men jag kan inte avgöra vilket som är värst. Visserligen får man klaga om man kan motivera varför man klagar, men det är även viktigt att inte trycka ner varandra. Det är så enkelt att sitta och klaga på någon annan utan att se att man själv har brister (som dessutom kan vara samma som man klagar på hos den andre...).

2009-04-03 @ 11:20:30
URL: http://mamanda.blogg.se/
Postat av: Tobias

jaha där ser man :D snygg iaf :D

2009-04-03 @ 16:15:33
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Helen

Hittade precis din blogg när jag såg att du kommenterat i Alexs. Du undrade vem det var som snackat skit och det var tydligen jag och Denise, som inte har en aning om detta skitsnack. Så din mening med inlägget stämmer, det gäller att veta vad som räknas som skitsnack. att hon köper tamponger av våra konkurrenter eller vad?

2009-04-05 @ 00:04:15

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0