Super size me!

I fredags hittade jag hela Super Size Me! på youtube och nu har jag precis tittat klart på den. För er som inte vet vad det är så är det en dokumentär där en man i USA börjar på en MacDiet. Han äter bara McDonalds-mat tre gånger om dagen i 30 dagar. Inget annat. Han får inte äta vitaminer eller något. Om McDonalds inte säljer det får han inte äta det. Filmen är 1 timma och 40 minuter lång men jag tycker VERKLIGEN att alla ska se den! Den tar upp mycket som vi redan vet men det är ändå intressant och bra att få allt på en gång. Bland annat lärde jag mig att den storlek på pomesfrites-portionen och drickan som var den enda som fanns när de här kedjorna öppnade idag motsvaras av barnstorleken! Det är ju helt sjukt! Iofs bör det påpekas att det ser lite annorlunda ut i Europa mot USA men ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0