Jobbig natt

Natten var väldigt jobbig. Jag vaknade flera gånger, drömde många jobbiga drömmar. De var inte riktigt mardrömmar men ganska läskiga ändå. Klockan 3 vaknade jag av att hunden gnällde. Jag gick upp för att se vad det var (hon låg i sin "dagkorg" utanför mitt rum). Lampan i fönstret i köket var tänd så jag tänkte att det kanske var det så jag släckte. Tänk så fel jag hade. Istället fick jag försöka ge henne vatten genom att hålla fram vattenskålen, men det ville hon inte ha. "Skit i det då" tänkte jag och gick och la mig. Självklart gnällde hon bara högre och högre. Tillslut kom mamma ner och släppte ut henne på tomten. Det tyckte hon var jättekul. Hon gick runt och körde ner huvudet i snön och lekte mullvad. Sedan gick hon iväg en bit och jag och mamma stod där och visk-ropade på henne. Problemet är att hon har börjat höra väldigt dåligt så även fast vi ropade godis reagerade hon inte. Så mamma fick ta på sig Andreas skor och gå ut. Molly blev jätteglad när mamma kom ut och verkade tycka att de skulle leka. Mamma fick iaf in henne och sedan låg den lilla gnällspiken på min matta och gruffade... Tillslut somnade vi båda iaf.

Nu är jag självklart riktigt trött men måste ändå plugga. Jag måste jobba ikapp det jag skulle gjort igår plus göra det som var inplanerat för idag. Ikväll ska jag dessutom antagligen till Huset för att fira Linis 19-årsdag. Jag vet inte riktigt om jag ska med... Får se hur jag mår senare.


En bild från mars 2006


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0