Lillfredag idag

Idag är det i princip lillfredag. Hade sista lektionen för veckan. Ska ändå till skolan imorgon iofs. men det är inte alls lika jobbigt när man inte har lektion.

Igår var det ridning och byte av hästar. Jag fick Trixie som är Sofias älskling. Det gick faktiskt riktigt bra! Jag har bara ridit henne två gånger och det var uteritter med bara skritt och trav. Den hästen har verkligen en otrolig galopp! På slutet blev hon trött och lite springig, men hon hade jobbat så hårt och bra hela lektionen så det var helt okej tycker jag. Lite tråkigt att vi är så många i gruppen nu bara... Vi är 11 stycken och man ska egentligen vara max 10 i en storhästgrupp. Dessutom har vi oftast med minst två ponnyer. Om man då har en häst som t.ex. Bontje eller Trixie som springer lite fortare är det väldigt jobbigt när en liten ponny tränger sig in precis framför. Tyvärr är det ofta ganska egoistiska personer som rider ponnyerna... Självklart inte alla men några... Med egoistiska menar jag att de bara tänker på sig själva när de väljer plats i ridhuset. De kan tränga sig in precis framför nosen på en mycket större och snabbare häst och inte ens titta bakåt.

Nu ska jag försöka göra lite svenska innan jag går och lägger mig.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Trixie she is, she is the best! me like..:D :)

2009-02-03 @ 22:55:49
URL: http://mondaysunday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0