Bror lämnar boet...

Jaha... Då är man det enda barnet som bor hemma då. Om man inte räknar hunden. Och det kanske man måste göra när hon själv inte ser mamma som matte, utan som mamma. Det är faktiskt en ganska rolig historia kring det. Jag och mamma hade varit borta några dagar. När vi kom hem var Molly ute på tomten i snöret (vi har inget staket så hon måste vara bunden när ingen passar henne) och jag gick fram till henne och hälsade och släppte loss henne. Så sa jag "Gå och hälsa på matte!" med jätteglad röst och hon bara tittade på mig. Jag upprepade samma mening flera gånger och hon fortsatte stirra på mig. Tillslut ändrade jag "matte" till "mamma" och då sprang hon glatt bort till mamma!

Idag flyttade min storebror in i sin nya lägenhet. Jag hade gärna hjälpt till mer men Jossan skulle på Modell för en dag och bjöd med mig så jag gick på det istället. Och gud vad kul det var! Vi blev sminkade, fick håret fixat och blev fotade och bilderna blev jättefina!

Nu är jag grymt trött och ska gå och lägga mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0