Studenten!

I tisdags tog jag studenten! Det känns väldigt overkligt! Jag tror nog att min hjärna fortfarande tror att det är vanlig skoldag men matte på måndag men det är det inte! Jag vet inte om jag kommer förstå det här innan september... Eller kanske slutet av augusti när Amanda överger mig och åker till Paris i ett år!

På själva studentdagen vaknade jag av klockan vid 6 och första tanken var "Varför satte jag klockan så tidigt??" och sedan insåg jag vilken dag det var! Det var jätteläskigt att göra sig iordning och ledsamt att det faktiskt regnade. Bilfärden gick skit. Mådde så jäkla illa! Men ja kom fram iaf, och i tid dessutom. Det var riktigt kallt att stå ute och vänta på de andra så jag ställde mig precis innanför dörren.
Mia hade fixat frukost som vi åt i skolmatsalen och sedan gick vi ut och skålade.
Sedan var det fotografering och så sista basgruppssamlingen och då var det svårt att hålla tillbaka tårarna! Sedan skrev vi i allas mössor innan det var s att marschera till Globe Hotel för studentlunchen.
Och så utspring. Det var helt galet i trappen och folk knuffades och ingen flyttade sig ur vägen. Men tillslut kom jag ner till min familj och fick massor av blommor och nallar och så.
Flaket orkar jag inte skriva om. Kan väl iaf säga att det inte direkt är något jag vill göra om.
Min brorsa hämtade mig vid humlegården och vi kom hem när flera gäster redan kommit och jag fick kasta mig in i duschen. Fick inte tvätta håret eftersom så många redan kommit men jag var dränkt i öl så jag var ju tvungen att tvätta och värma kroppen iaf.
Mottagningen blev jättelyckad! Pappa höll ett fint tal (som jag fått godkänna innan) och maten var jättegod och människorna var trevliga! Massor av paket fick jag men dem öppnade jag dagen efter istället.
På kvällen var det slutskiva som Theresia (min kusin) skulle med på så vi åkte in dit och fick skjuts av pappa. Tyvärr var vi de enda som inte tänkt att det skulle vara segt i början så vi kom dit en timma innan alla andra. Som tur är ligger "Ett ställe" (det hette så) nära Theresia och Christinas lägenhet så vi åkte dit ett tag. När vi kom tillbaka visade det sig att jag glömt mitt leg... Pappa var så snäll att han åkte och hämtade det! Vilket var tur eftersom slutskivan var JÄTTEROLIG! Synd alla ni som missade/sket i det!
Sov gjorde jag i lägenheten jag nämde tidigare.
Jag hade tänkt skriva lite mer om dagarna efter men det får bli senare eftersom inlägget blev så långt!



Kommentarer
Postat av: Amanda Ekeberg

Haha långt inlägg? Kolla mitt... :S haha! Men du, jag överger dig inte, jag bara åker iväg för ett litet tag. Men jag finns alltid här! Och jag kommer tillbaka - fransmän är nog inget för mig :) <3

2009-06-13 @ 00:49:34
URL: http://mamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0