Här skulle det funnits en rubrik om jag kommit på någon

Rubrikinspirationsbrist

Igår och idag var det skola. Jag skippade svenskan igår men gick på UF och sedan matte. På UF-lektionen hade vi uppföljning med en av lärarna. Tyvärr var bara halva företaget där men det gick bra ändå. På matten var det genomgång av det vi har prov på idag.
Idag hade jag Internationell ekonomi. Helt okej. Jag är nog ganska ensam med att tycka att den läraren är bra... Men men... Smaken är som baken som tur är. Tänk vad jobbigt om alla gillade samma saker!
Efter lektionen hämtade mamma upp mig och nu sitter jag hemma och ska egentligen förbereda mig inför matteprovet som börjar klockan 15.00.

Igår var det ju ridning också. Hoppning. Tyvärr fick jag inte rida Bontje. Jag fick Rita... Hon är inte direkt min favorit. Hon står i en spilta med dörr som är låst med en kedja eftersom hon inte är direkt snäll. Sofia L var snäll nog att gå in till henne, sätta på en grimma och vända på henne så jag kunde ta henne till spolspiltan. Där fick jag hjälp av Sofia L igen. Vi hjälptes åt att borsta, sadla och sätta på skydden. När vi red fram kändes hon väldigt lugn och fin men sedan blev det dags att hoppa. Vi skulle rida mot hindret i trav men hon tyckte galopp var roligare. Tydligen var hon jätteglad. Det kändes dock inte riktigt så eftersom hon bockade en del. Jag satt kvar iaf. Det kändes verkligen som att åka rallybil. Det gick ganska lugn och fint tills vi kom mot ett hinder. Då tryckte hon gasen i botten och det var bara att försöka hålla sig kvar och inte störa henne så mycket. Jag fick vara väldigt noga med att ge mycket eftergift för annars blev hon riktigt sur. Det läskiga var nog ett av de sista hoppen. Vi kom runt i kurvan i hyfsat lugn galopp, vände mot hindret och tryckte gasen i botten. När vi är över hör jag att det skramlar till bakom. Jag trodde att hon rivit hindret men tydligen hade hon sparkat till hinderstödet. Mamma filmade precis då och det ser ut som värsta karatesparken! Jag ska fixa filmen lite och sedan lägga in den här så ni får se.
Men jag satt kvar som sagt och det är väl huvudsaken.

Nu ska jag försöka förbereda mig inför matten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0