Korrekturläsaren som inte korrekturläser sig själv...

Jag har länge varit en språkpolis och tillsammans med min bror har jag letat stavfel, särskrivningar och syftningsfel. I mitt UF-företag ToD (http://www.toduf.se/) är jag ekonomiansvarig tillsammans med Frida men också korrekturläsare. Det är jag som ansvarar för att det inte ska vara stavfel och liknande i våra tips och andra texter. Idag började jag dock tvivla på att jag verkligen kan det här längre när mamma påpekade att jag stavat verkligen med Ä flera gånger här i bloggen. (Det visade sig dock att det bara var en gång men ändå). Jag känner själv att min förmåga att lyckas formulera mig korrekt och framförallt förmågan att läsa igenom det jag skrivit blivit betydligt sämre de senaste månaderna. Jag har själv en teori om varför men det orkar jag inte dra här och nu...



Bilden kommer från http://tjuvtittat.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0