Morfar kör dator!

Ja ni läste rätt! Min morfar som är 86 år i år (och världens bästa morfar) håller på och lär sig hur man kör dator! Idag har han lärt sig hur man sätter på den, ansluter till mobilt nätverk, öppnar internet explorer, skickar ett mail och läser de mail man fått (och såklart även hur man disconnectar och stänger av). Han lärde sig riktigt fort måste jag säga! Det gulligaste var helt klart när han och mormor skulle skicka mail till Theresia (min kusin som är i Guatemala nu). De skrev verkligen tillsammans! De skrev ungefär varannan bokstav och verkligen synkade! Riktigt fort gick det de gånger de skrev några fler var i taget. Jag känner många i min ålder som skriver mycket långsammare än vad de gjorde! Fler lektioner kommer det bli men om morfar fortsätter i samma takt kommer jag snart kunna sitta och chatta med honom på msn när jag sitter i skolan (ja de har msn också). Det ni! Och folk som blir imponerade när de ser att jag chattar med mamma!


Bilden är tagen med min mobil så han ser ju mycket äldre ut än vad han gör i verkligheten


Kommentarer
Postat av: Denise

Haha min morfar har också datorer =P Men inte msn. Han har nog inte användning av det =P

2009-03-18 @ 15:54:39
URL: http://denisey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0