Giving back is the new black

Okej jag brukar vara väldigt bra på att hålla det jag lovat men tydligen inte när det gäller bloggandet. Men det är faktiskt inte helt och hållet mitt fel att det inte blivit något inlägg på ett tag. Jag har väntat på godkännande av mamma. Vi var nämligen på The Studio tillsammans och hon lovade att jag skulle få lägga upp en av de bilder vi tog tillsammans men bara om hon fick vara med och välja vilken. Det har inte riktigt blivit av att välja bild så ni (alla två) som är nyfikna får nog vänta lite till...

Det har faktiskt hänt en del andra riktigt roliga grejer också! Ridningen i måndags gick t.ex. superbra! Jag hoppade med lilla Malwin som bara är 150 cm i mankhöjd (alltså precis storhäst) och han var jättepigg! Han är ju bara 6 år gammal så det blev lite vingligt ibland men det gick mycket bättre än jag trott att det skulle göra!

Men det roligaste var definitivt i onsdags! Då var nämligen jag och Amanda med som "lärare" på mattecentrum för första gången! Jag var väldigt nervös innan och jag trodde inte att ja skulle vara till någon hjälp. Jag hade väldigt många fjärilar i magen och ångrade nästan att jag sagt ja. Men gud vad glad jag är att jag gick dit! Känslan när man inser att personen man hjälper faktiskt förstår! Att man har lärt någon någonting! När de säger tack och verkligen är tacksamma! Och att dessutom jobba med så trevliga människor som de som hjälper till på mattecentrum! Jag och Amanda kommer definitivt hjälpa till alla onsdagar vi kan.

Den här helgen då... Det är bara pappa och jag hemma eftersom mamma åkt ner till Malmö med Rädda Barnen. Båten kom hit imorse också så vi har en hel del att göra med att bära in alla saker i boden och så. Det är iaf otroligt skönt att vi kan ha båten på tomten och inte behöver åka till marinan hela tiden för att fixa allt...


Molly och båten sommaren 2006


Kommentarer
Postat av: Denise

Ja att lyckas blogga oftare har väl de flesta lovat sig själva och andra mååånga gånger och så håller det max en vecka =P

2009-10-17 @ 21:59:29
URL: http://denisey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0