We <3 tea

På senaste tiden har jag läst mer och mer om te i mina kompisars bloggar. Li-Martina och Linda har bloggat om sin kärlek till te och nu har även Amanda joinat oss te-nördar!
Jag började gilla te för mååånga år sedan. Det började när jag var hos mormor och morfar på loven. När jag var liten ville jag ofta vara som min kusin Theresia så när hon drack te till frukost började jag också göra det. Det var ett tag som jag bara drack te i Arvika och aldrig hemma. Men sen ändrades det.
Mitt tydligaste te-galen-minne är när jag gick i 4an och 5an. Då gjorde jag alltid iordning te direkt när jag kom hem och sen satt jag framför datorn (hogwarts.nu var det som gällde då) och chattade med en kopp te. Det blev några koppar per dag på den tiden.
Te-kärleken har gått lite i perioder genom åren. Varmt te dricker jag mest när det är kallt. På sommaren är det iste som gäller.

I julas köpte mamma två jättefina temuggar som är jättegoda att dricka ur så nu är jag på väg in i en te-drickar-period igen tror jag... Dessutom är det ju så jäkla kallt ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0