Läsning och böcker

Läsning är en stor del av mitt liv. Jag älskar att läsa och det är så härligt att kunna försvinna in i en helt annan värld.

Jag har inte alltid varit en bokslukare. Jag var ganska sen på att börja läsa. Det var min mamma som kom på ett pedagogiskt sätt att få mig att börja läsa. Jag ville börja prenumerera på Pollux-paket för det var roliga prylar. En gång i månaden fick man ett paket med två hästböcker och ett antal hästrelaterade prylar. Mamma gick med på prenumerationen på ett villkor: att jag skulle läst ut båda böckerna innan jag öppnade nästa paket. I början hade jag svårt att hinna läsa två böcker på en månad men jag ville så gärna ha de små prylarna så jag kämpade på. Till slut blev böckerna det jag såg fram emot.

Mitt läsande går ganska mycket i vågor. Jag läser mest på sommaren då jag inte vill sitta inne vid datorn och TVn. Nu har jag varit inne i en ”lågläsningsperiod” vilket gör att min böcker-att-läsa-hög är ganska hög.

Den bok jag läser just nu är en bok jag fick i julklapp av min kusin. Den heter One Day och är skriven av David Nicholls. Den finns även som film där huvudrollerna spelas av Anne Hathaway och John Sturgess. Jag har bara läst ungefär 60 sidor än men jag gillar den redan! Jag kanske skriver en lite recension när jag läst ut den. Sedan ska jag försöka se filmen också.

 

Vad fick dig att börja läsa?

 


Kommentarer
Postat av: E r i c a ♥

Ååh, ja, det var sjukt länge sen ju!

Det är bara bra, själv då? :)



Kram! <3

2011-05-18 @ 17:16:04
URL: http://stargrime.blogg.se/
Postat av: Celine

Svar: ja de finns bara bra saker med Bontje <3

2011-06-28 @ 17:37:20
URL: http://celinegustafsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tja!, fin blogg, skulle ni vilja att vi följ varandra via bloglovin!, skriv en komentar i min blogg om du är med!



Kram!♥

2011-08-09 @ 15:21:55
Postat av: Natalie - Country music fan

Vilken läcker blogg du har! :)

Och du skriver intressant för övrigt!



Ta hand om dig. kram.

2011-08-15 @ 00:26:24
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: Nelly

nellycecilialee heter jag, rätt standard. :D



Och One Day är jättebra. Rekimmenderar varmt.

2011-11-02 @ 23:16:30
URL: http://frokennelly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0