Vår

Nu känns det verkligen att våren är på väg! Snön är nästan helt borta från många platser och här och där sticker det upp lite vårblommor. Fåglarna har kvittrat ganska länge men jag tycker de låter lite annorlunda nu.

Sommaren är nog min favoritårstid men jag gillar våren väldigt mycket också. Jag gillar att folk blir så glada av så små saker. Har man sett några snödroppar kan man vara glad en hel dag. Det är väl den här känslan av att det bara blir bättre nu. Sommaren och värmen är på väg. Dessutom skiner ju solen och då får vi den efterlängtade D-vitaminen som vi saknat så under vintern. Det är inte långt kvar tills plåtarna tas av poolen och båten läggs i sjön. Efter det är det inte långt kvar till lediga dagar i en solstol.

Jag tror att jag har en ännu starkare "våren är på väg"-känsla nu än jag hade haft om vi inte varit i fjällen. Där uppe är det fortfarande mycket snö så det blev en ganska snabb övergång när vi kom hem och såg hur mycket som försvunnit här.



Ja det var väl dagens lite halvfilosofiska inlägg. Nu är jag jättetrött och jag har inte mycket till röst så jag ska lägga mig i sängen och se lite på Bones. Imorgon ska jag bland annat på fiollektion vilket jag tror kommer bli väldigt kul. Jag har inte spelat något alls på två veckor men det brukar ju går bra ändå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0