Crazy week

Förra veckan var den galnaste veckan någonsin.
Måndag: Engelska grammatikprov OFÖRBERETT!!!
Tisdag: Mattenationella prov
Onsdag: Naturkunskapsprov
Torsdag: Missar livräddningen, min favvogren, pga mina jävla ÖRON!!
Fredag: Mattenationella prov IGEN!

Men jag överlevde. Och så kom helgen. Får skjuts till stallet av pappa. Mamma är hemma och stresspackar. De två ska till Helsingfors och gå på ESC (Avis!!) Går in i stallet. Nehepp, inga namn på tavlan. Går runt och tittar lite på de söta ponnisarna. Äntligen kommer Maria. Ska rida Oliv. Blir lite nervös för han bits ju. Men klarar det. Vickan hjälper mig med borstning och jag hjälper henne med Minty. Hinner inte sadla Oliv så någon tjej gör det åt mig. Har det trevligt i teorirummet och lär mig lite mer om "häst vid hand". Vi sitter upp mot staketet och jag klarar av att sitta upp utan att någon håller i bråkstaken *stolt*
Första traven börjar med bockningar, men Oliv slutar så fort jag säger till. Mitt under turen ska vi trava över en stock men täthästarna börjar galoppera. Hinner inte samla ihop mig innan Oliv bockar iväg i galopp. Sitter kvar och får kontroll över hästen igen. Uteritten fortsätter hyfsat smärtfritt. Blir nervös när vi ska hoppa över "Candinodiket" men klarar det med.
Så ska vi galoppera på uteridbanan. Jag tappar ena stigbygeln och rider in på mitten för att ta den. Vad händer då tro? JO! OLIV RAMLAR! Och då menar jag verkligen ramlar! Bambi på hal is. Magen i marken. Jag sitter kvar och Oliv hinner resa sig innan jag hunnit fatta vad som hänt. Maria märkte inget. Oliv klarade sig oskadd som tur är!!
Blir hämtad av mormor och morfar. Skynda skynda! Ska på återträff. Snälla mormor och morfar erbjuder sig att skjutsa dit. Ganska tråkig återträff. Men vi fick i alla fall en skiva av lärarna. Snällt.
Åker hem och efter någon timma kommer Denise <3
Vi kollar på Bring it on och sedan kan varken hon eller jag sluta sjunga på de låtarna. Stackars Molly fick höra att vi var sexiga, heta och allt hon inte är. Så blev det ESC. Fick Andreas att gå ut med vovven. Jävla Ukraina suger ju!!
Håller på att somna vid TV:n. Vaknade faktiskt halv 7 just den morgonen.

Nog om förra helgen. Idag hade jag tyskaprov, läs/hörförståelse. Gick nog ganska så bra tror jag. Lättare än jag hade trott. På förmiddagen jobbade jag och Frida med vårt uppdrag. Vi har verkligen kommit långt nu. Lycko Denise är i Grekland. Tyvärr missar hon ju en hel del... Tur att det i alla fall är en sådan kort vecka.

Hm... Batteriet börjar ta slut både för datorn och för mig. Dags att sova. Imorgon ska jag kolla på Grey's Anatomy som jag spelade in idag.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad läskigt med det där att hästen ramlade :/ och du, ta det bara lugnt med skolan. det löser sig. jag lovar. vi äger ju ;) pusspuss <3

2007-05-20 @ 13:40:32

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0