Ensam hemma

Just nu är jag ensam hemma. Ja om man inte räknar Molly och fiskarna. Mamma och pappa är på någon fest och Andreas stack precis till gymmet. Just nu sitter jag och väntar på att Klass 9A ska börja. Jag gillar den serien, men jag tycker att de har sagt målet lite väl högt. För er som inte vet vad programet handlar om så är det en 9:e klass på Johannesskolan i Malmö. Skolan hör till en av de skolor i Sverige som har sämst resultat när det gäller antal elever som har tillräckligt bra betyg för att kunna läsa på gymnasiet. Klass 9A har fått helt nya lärare som är några av Sveriges bästa lärare och målet är att klassen ska bli en av Sveriges tre bästa. Det innebär att alla elever i klassen måste nå MVG på i princip alla delar i alla ämnen på nationella proven i 9:an.

Nu har det precis hunnit börja. Jag får se om jag bloggar mer om den här urdåliga dagen senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0