Trött men pigg (?)

Ibland är man konstig. Just nu är jag pigg och trött på samma gång!
Idag var det i alla fall företagsekonomiprov. Jag tror att det gick okej i alla fall. Och Åsa är snäll och bryr sig så om det inte gick bra känner jag mig rätt trygg i att hon kommer hjälpa mig. Det känns i alla fall VÄLDIGT skönt att det är över nu! Imorgon är det engelskaredvisning på TVÅ steg eftersom det bara var jag och Anton som var klara förra veckan när vi skulle redovisa steg 6. Amanda var också klar iofs, men hade tyvärr glömt sina papper hemma.

Jag har glömt skriva något om ridskolan! Det är kvarka i stallet nu. Därför är storhästlektionerna inställda denna och nästa vecka. Det är ju inte så kul. Men det viktigaste är ju att hästarna inte behöver lida! Som tur är är kvarka inte dödande. För er som inte vet vad det är så kan man beskriva det som en rejäl förklning hos en människa. Vanliga symptom är feber, hosta och snor. Vissa hästar får alla tre, två av dem eller bara en. Kabaré mår sämst och var den som blev sjuk först.
OBS! Människor kan inte smittas av kvarka men vi kan bära vidare sjukdomen, eftersom den fastnar på oss och våra kläder. Var därför noga med att byta kläder och tvätta dig innan du besöker ett annat stall!

Nu ska jag sova...

Kommentarer
Postat av: Sally

Svar: Bilden är tagen här i kholm :).

2008-04-29 @ 23:55:14
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se
Postat av: Pernilla

Jobbigt med kvarka! Hoppas hästarna mår bättre nu.. Min ridskola hade kvarka för några år sedan.

2008-06-10 @ 12:31:52
URL: http://sextondenovember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0