40årsfest

Igår var det 40årsfest med en stor del av släkten (mormor, morfar, mostr, kusin, bror, mor, far och hund) Om det är någon som inte fattar va jag menar med 40årsfest så är det såhär: Min bror fyllde 22 i lördags. Jag fyller 18 imorgon. 22+18=40. Morfar fyllde år den 11 augusti så vi orkar liksom inte ha tre fester/middagar så tätt så i år slog vi ihop min och brorsans firande och det var ju rätt år också eftersom det blev just 40!
Vi hade trevligt. Först kom mormor och morfar och någon kvart senare även min moster. Vi drack champagne och åt tre olika sorters drinktilltugg a la Mamma. Sedan kom min kusin och vi drack lite mer champagne. Efter det var det dags för middag och det var paella efter mycket tjat från min sida. Mamma och pappa tyckte att det är vad vi alltid bjuder på men det är ju min favoriträtt så de gav efter och det blev en riktig hit! Måste säga att det nog var en av pappas bästa paellor någonsin! Och han är duktig på Paella.
Till efterrätt fick vi den traditionella tårtan a la Mamma. Den med tårtbotten, rödavinbärsröra, tårtbotten och massor med grädde, garnerat med hallon (tyvärr inte våra egna pga att de har regnat av...) Jag åt två stora bitar men sedan blev det ju en lika stor bit kvar som ingen ville ha så tillslut åt jag den också. Tårta dagen efter är ju inte direkt någon hit.... Presenter fick vi ju också! Först ett kuvert av mormr och morfar (spännande! vad kunde det vara??) 500 kronor (jag=rik) och ett Gott nytt år-kort (jag och morfar har smma humor som mormor absolut inte kan förstå sig på) Av min moster fick jag två jättefina värmeljusstakarsom är nästan som bollar av glas med lite mönster i. Jättefint blev det både med och utan ljus i! Och så fick jag en t-shirt också som var cool.

Efter all den där maten fick jag i uppdrag att försöka visa min mosters bilder på tv:n. Efter en del testande grävde jag fram pappas multikortläsare och kopplade in den i PS3:an. Vips kunde vi se alla bilder från Sevilla (gånger 2) och även från radhuset i Arvika, Björnö och även morfars 86-årslunch. Dessutom några bilder från kvällen ^^

Idag har det varit väldigt segt. Det är snart lunch och jag har bara gjort en enda nyttig sak idag (gått ut med hunden). Men mamma och jag ska packa upp minst en kartong med kökssaker iaf.


You know you love me!
Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0