Eksem...

Jag har aldrig haft någon typ av eksem. Fram tills för några månader sedan. Nu har jag eksem på höger långfinger och dessutom är det infekterat. I tisdags var jag hos min hudläkare och han kom med det otroligt upplyftande beskedet att det antagligen var kroniskt och att jag skulle vara tvungen att satsa på ett jobb som är tort och rent. Alltså inget med djur som är min stora dröm. Han sa dessutom att jag kanske är allergisk mot djur så i november ska jag på ett test.
Nu har jag fått antibiotikasalva mot infektionen, kortisonsalva mot eksemet och en mjukgörande salva att ha på i princip hela tiden. Redan efter en väldigt kort tid av behandling ser eksemet mycket mycket bättre ut! Förhoppningsvis hade läkaren fel eller så överdrev han. Det är i alla fall vad jag hoppas på av hela mitt hjärta!
Nu ska jag gå och ta på lite kortison och sedan sova. Kunde inte sova så mycket natten till idag som ni kanske förstår.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hehe ok :) Aja de spelar ingen roll vem som har rätt, Halebop är billigast för mig att ringa med iaf ;)

2008-08-13 @ 22:43:59
URL: http://emiliaer.blogg.se/
Postat av: Li Martina

welcome to my world.. :/

2008-09-10 @ 09:56:07
URL: http://www.metrobloggen.se/lima

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0