Long time no see

Äntligen börjar köksrenoveringen närma sig sitt slut. Det har varit flera avbrott pga båtsemestrar, pappas jobb och väder. Dessutom har det varit en del avbrott för att åka och köpa saker som fattats. Nu är iaf kyl, frys, spis och ugn på plats (förrutom alla skåp och lådor, bänkskivor och diskbänk) Nu är det bara micro, diskmaskin och kakling kvar. Ja och så ska vi packa upp allt.

Idag har varit en riktigt bortslösad dag för min del. Jag har suttit i samma fåtölj framför tvn hela dagen med datorn framför mig. Antar att man måste få unna sig sådana dagar ibland. Skolan börjar ju snart. Det finns bara tre positiva saker med det tycker jag:
*Jag får träffa alla kompisar igen
*Det är bara ett år kvar
*Ridskolan öppnar!

Ridskolan öppnar redan på måndag! Hoppas att jag får rida min älskade lilla Askepot! Tänk att jag och Denise har samma favorithäst. När jag började rida storhäst trodde jag inte att Pottan skulle bli min favorit eftersom hon är rätt het, men jag älskar henne! Det finns flera andra hästar som jag gillar att rida men som jag inte tycker om på grund av deras sätt i stallet. Exempel är Caffe som är jätteskön att rida, men som kan vara rätt ilsken, Rita som jag verkligen passar med men som är riktigt elak i stallet, och Slottet som är ganska tungriden men som kan bli jättefin. Problemet med henne är att hon är så himla rädd i stallet att hon kan börja stegra sig bara för att någon går förbi. Det är synd när hästar ska bli sådär.

Nu ska jag se om jag ska hitta på något...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0