Ridning

I måndags började ridningen igen! ÄNTLIGEN tillbaka på hästryggen efter flera månaders uppehåll! Vi får verkligen HOPPAS att kvarkan inte kommer tillbaka.
Anyway, jag fick rida Trixie vilket var väldigt spännande eftersom jag bara sett henne ridas typ 2 gånger och aldrig själv ens klappat på henne. Hon är ett fuxsto på ca 163 cm. Holländsk import, welsh cob. Urmysig att pyssla med. Lite stirrig att rida, men lugnade snabbt ner sig. Jag har iofs inte testat henne inomhus där hon tydligen kan bli lite mer spänd, men hon påminner om Suprise och Sunrise som båda varit favoriter. Jag tror absolut att Trixie kan bli en ny favorit! Bredvid Asken såklart.
På lektionen var vi bara 5 elever (av 10) men tyvärr kunde vi ju bara skritta. Riktigt skönt att sitta på en häst och skritta fram i solen! Och man kan ju alltid skrittjobba dem och det var perfekt tillfälle att träna på sits och att sluta om med skänklarna. Trixie var lite rolig för i början skyggade hon för en liten vattenpöl som var ungefär 15 cm i diameter och någon millimeter djup. Men när vi kom till ett ställe med 15 cm djup lera och vatten klafsade hon bara på som en gammal arbetshäst!
Slutsats: hästar är bland det bästa som finns!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej hej! Va roligt att du läst och kommenterat min blogg :) Ja de är verkligen tragiskt med alla fördommar och rasism och sånt.

Vilken fin blogg du har förresten :)



Och halebop är inte telia :P halebop är en egen operatör som går på telias nät, så som många andra operatörer :)

Trevlig kväll!

Kram!

2008-08-13 @ 21:02:53
URL: http://emiliaer.blogg.se/
Postat av: Cathie

Ååh vad kul att ridningen har börjat igen :) Alltid tråkigt när man inte får rida på länge!!

När jag var liten och "lekte häst" så hette alltid min häst Trixie :D



Väldigt trevlig blogg måste jag ju oxå tillägga :)! Alltid kul att hitta bloggar som har samma intressen som en själv :)

2008-09-16 @ 15:48:18
URL: http://cathie.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0