Sjuk 18-åring

Nu har det gått några dagar sedan jag bloggade senast så jag tänkte försöka dela upp allt och ta det i kronologisk mening.

Måndag:
Hade otroligt ont i halsen hela dagen men drog mig iväg till stallet i alla fall. Trixie igen (vilket jag ju visste) Den här gången var alla 10 i gruppen där. Trixie var rätt sur i stallet och hotade att sparka osv. men hon gjorde inget. På teorin fick vi föreslå saker att göra på lektionerna och på teorin. Vi fick också välja favorithästar. Jag valde Askepot men vill testa Trixie lite mer innan jag bestämmer mig.
Vi satt upp ute men vi fick rida runt hagen själva eftersom Saras häst Rita var med på ponnylektionen och de hade inte kommit tillbaka. Så vi red alltså runt hagen och sedan när vi kom tillbaka var Jessica och Sara klara. Tyvärr hamnade jag och Trixie ganska långt bak och dessutom bakom Krokus (som är jättesur). Efter bara en liten stund började Trixie bråka. Hon steppade runt och började tillochmed sparka bakut. Anna som red bakom mig på Sigge såg att Trixies ena bakskydd hade glidit ner och störde henne. Jag fick stopp på Jessica när vi stod på en äng precis vid stallet. Jag fick hoppa av och ta bort Trixies bakskydd och sätta dem runt mina armar så resten av lektionen med armbågkydd... Kändes ju bara lite konstigt. Vi skrittade runt i skogen och Trixie irriterade Krokus så att hon tillslut sparkade mot oss. Jag släppte förbi Anna och Sigge och det blev lite lugnare. Fast nästan precis då red vi in på ridbanan för att trava. Jessica sa till mig när jag satt upp att hon hade provridit Trixie samma morgon för att se om hon klarade av att trava och att hon då inte alls fattat att de skulle trava. Men när vi red in på ridbanan fattade hon precis att vi skulle trava redan innan vi började och skritten gick väldigt fort... Först när vi började trava gick det rätt lugnt men det gick allt fortare. Lyckades iaf lugna ner henne ganska bra. Nobley visade upp sina kunskaper med Clara (bla. piaff). När vi skulle skritta runt stallet som avslutning bad jag att få byta plats och hamnade som tredje häst, bakom Caffe och det gick så lugnt och bra så.

Tisdag:
Födelsedag!!! Men hög feber gjorde att jag inte orkade sitta upp mer än 10 minuter i taget. Jättekul... Inte så mycket mer att säga om dagen. Blev pizza till middag. Vi hade planerat Sushi men Sushi Nikko var stängt...

Onsdag:
Har suttit i den solstolen vi tog in i tv-rummet hela dagen. Inget mer att säga om den dagen heller.

Torsdag:
Idag har jag gjort samma dag som igår fast har varvat TV:n med filmer (Men in Black 2 och Mean Girls) och tv-spel. Kände mig sämre idag än igår. Halsontet har övergått i ont i öronen och hosta. Hoppas bara att det inte blir ännu en öronintlamation.

Och Denise: They are the Trash Gang!

Kommentarer
Postat av: Denise

Jag har hittat en supergod sushi på söder :O supergott verkligen! och ja, jag åt tom laxen. Krya på dig! =)

2008-08-21 @ 21:58:24
URL: http://denisey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0