Skolstart

Imorgon är det skolstart. Jippi. Fast egentligen är det rätt skönt. Det här sommarlovet känns som om det bara varit en väntan på att skolan ska börja.

Igår orkade jag iaf rida. Jag tänkte att jag ju faktiskt skulle kunna rida in på mitten om jag inte orkade. Så jag drog mig iväg till stallet och blev väldigt förvånad då jag såg att jag skulle ha Traviata istället för Trixie. Sedan visade det sig att alla hade bytt hästar. Först trodde jag att jag var den enda från gruppen som var där men sedan hittade jag Sofia L. (Hon är ny) Vi fick en chans att prata lite och hon är väldigt trevlig. Jag hjälpte henne lite med  Slottet som ju kan vara lite egen. Sedan kom Sofia E. och hon var inte glad när hon såg att hon skulle ha Rita. Efter mycket övertalning från mig och senare även från Sara så red hon iaf. Sara fick Sigge (Saras älskling) så hon var lycklig. Det var trevligt att rida Traviata. Jag har aldrig ridit henne förrut och det gick väldigt bra speciellt för att vara första gången på den hästen. Hennes galopp kändes dock väldigt sommarofräsch. Hon var väldigt framrung och jag fick dra upp huvudet på henne flera gånger. Men gud vad kul det var att jobba lite mer med hästarna! Idag har jag ju världens träningsvärk men det får man ta.

Idag åkte jag och mamma till Djurgården och gick lite. Sedan åt vi lunch på Lisa på Udden. De har världens godaste räksallad! När vi gick tillbaka till bilen gick vi förbi hundlekhagen och där var det en hunddagisgrupp med runt 30 hundar! Helt otroligt! Hundfreak som jag är talade jag om för mamma vilken ras de olika hundarna var. Bla. såg vi en Samojed, en flat coated retriver och flera taxar.

Nu ska jag gå och lägga mig så att jag kan vara någorlunda pigg imorgon.

Kommentarer
Postat av: Sally

Det kommer du ju göra bara du övar och läser på teroin ;).



2008-08-27 @ 17:12:32
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0