Här skulle det finnas en rolig rubrik om jag hade någon inspiration

Just nu sitter jag i skolan på Engelska B lektion. Vi har iofs rast just nu. Jag hade "redovisning" nyss. Vi skulle läsa en vers av en dikt muntligt. Den här läste jag:

Dearest creature in creation,
Study English pronunciation.
I will teach you in my verse
Sounds like corpse, corps, horse, and worse.
I will keep you, Suzy, busy,
Make your head with heat grow dizzy.
Tear in eye, your dress will tear.
So shall I! Oh hear my prayer.

Jag kunde den utantill och uttalet var perfekt. Sedan visade jag mina resultat på Attack Your Grammar som egentligen ska vara klart nästa vecka. Jag känner mig duktig.

Igår var det tisdag. Det innebar basgruppssamling och företagsekonomi. Åsa var sjuk så vi slapp "grupparbeten".

I måndags red jag Askepot på ridningen och det gick så himla bra! Hon trivs verkligen nu när hon har fått tänderna raspade och ingen nosgrimma. Hon väntade jättefint och blev bara tung i handen två gånger och då var det lätt att rätta till henne. Hon ställde sig fint i svängarna och böjde på nacken. Hon frustade i varje steg i galoppen.

Nu ska jag återgå till engelskan.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fan den där dikten sitter i skallen xP

2008-01-24 @ 22:01:10
URL: http://mamanda.blogg.se
Postat av: Amanda

Fan den där dikten sitter i skallen xP

2008-01-24 @ 22:01:38
URL: http://mamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0