Seg dag

Idag var jag hemma från skolan eftersom jag varit så duktig och fått mvg i filosofi (go me!) Iofs hade de andra som avslutat kursen inte heller någon lektion.... Men man tar väl alla chanser man får att skryta va?
Fick reda på hur det gick på provet i företagsekonomi som vi hade några veckor innan jullovet. Jag fick full pott. Lite stolt över det... =P
Igårkväll låg jag och läste Harry Potter och dödsrelikerna på svenska (för er som undrar läste jag den faktiskt på engelska i somras) till 2 eller halv 3. Kommer inte ihåg riktigt. Men det var inte så bra att läsa så längel... Imorse vaknade jag vid halv 10 och låg och läste till kvart i elva typ. Sedan kom Mormor och Morfar hit på fika och jag skulle kolla på deras mobil eftersom de inte kan ta emot sms. Den är antagligen trasig för när jag begärde leveranskvitto till min mobil och skickade sms till dem så fick jag ett sms där det stod "Fel". Så de får åka till Teliabutiken i Haninge... Men jag lärde iaf mormor hur man sätter på och stänger av knapplåset, vilket jag räknade ut alldeles själv fast jag aldrig haft Nokia. *Stolt*
Annars idag har jag räknat lite matte, läst igenom gamla tyskagrejer och mailat lite lärare. Av Åsa (matteläraren) fick jag reda på att även om jag inte får ett enda poäng på provet på fredag så få jag VG i matte B. Det känns väldigt bra! Nu är jag inte ens nervös längre. Jag är bara otroligt glad över att ha fått chansen att kanske få MVG. Jag menar, jag gick ju faktiskt i IG-grupp i 9an. (Eller jag vägrade gå dit men jag skulle egentligen göra det.)

I måndags red jag Cafe på lektionen. Hon var otroligt seg och tjurig, men det gick ganska okej ändå. Inte alls lika bra som det gör med Rita, men Cafe är bättre i stallet. Vi fick välja favorithästar på teorin. Jag valde Askepot och Slottet i både hoppning och dressyr. Två helt olika hästar som jag gillar lika mycket. Askepot är het, eller kanske inte het, men hon gillar att springa, medan Slottet är ganska seg. Men slottet var den första storhästen jag red och då blev det en speciell kontakt mellan oss. Svårt att förklara men men... Jag hoppas verkligen att jag får rida dem två lite mer. Det var bara jag och Sofia E. som valde Slottet och Jessica verkade glad över att det var några som ville rida henne. Tror inte att det var så många som valde Askepot heller...

Nu ska jag försöka äta någonting och sedan plums i säng. Imorgon SKA jag plugga. God natt!

Kommentarer
Postat av: Liselotte

Åh tack för kommentaren på simsnörden! Jag funderar på att bara låta den stå förevigt så man kan kika in och få alla tips och grejer som redan finns.. Men din kommentar värmde!

2008-01-10 @ 21:21:11
URL: http://hamsterspells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0