Blogg i bilen

Det här blogginlägget är faktiskt skrivet medan jag sitter i bilen på väg hem från Arvika, även om jag inte publicerar det förrän jag kommer hem. Jag har ju inte Internet i bilen.

Jag brukar alltid vara väldigt åksjuk i bilen, men just nu går det faktiskt väldigt bra och jag kan, som ni märker, till och med skriva.


I flera dagar nu har jag haft en så stor lust att skriva. Men jag har ingen idé. Det liksom kliar i fingrarna att få skriva något och det känns som om en idé ligger precis under ytan. Jag kan bara inte få fram den. Det är ganska frustrerande. Min svensklärare gav mig tipset inför nationella proven att jag bara skulle skriva precis det som fanns i huvudet även om det bara var "Jag måste komma på något att skriva, jag måste verkligen komma på något att skriva!" Kanske ska testa det någon gång... Men jag känner mig så kreativt blockerad just nu. Har gjort det ganska länge. Det släppte under nationella provet i svenska som tur är men kom tillbaka nästan direkt igen.


(Wow nu svänger det ^^)


Jag kan ju i alla fall berätta lite om vistelsen i Arvika, även om inte mycket har hänt. Vi kom i alla fall dit i måndags och är, som sagt, på väg hem nu. Theresia är med oss i bilen. Hon och Molly sitter i baksätet med en väska emellan sig. Bakluckan är ganska full men bara ett lager, thanks to my incredible packing skills! Har väl ärvt något gott efter pappa tydligen =P

Hela dagarna har vi rensat och packat hos min moster och kusin. Theresia flyttade ju egentligen till Stockholm för två år sedan, men hon har ju haft det mesta kvar i Christinas radhus. Men nu ska Christina flytta till Stockholm hon med så det blev till att packa. Dessutom ska de packa ner allt själva och inte anställa flyttgubbar som packar. Det är ju både på gott och ont. Det tar väldigt lång tid, men man får ju allt utrensat ordentligt.


De här dagarna har jag insett hur jävla mycket skit man samlar på sig! Massor av dessa "bra att ha"-saker som sedan hamnar i någon låda eller längst i ett skåp. Antagligen sitter den här hamstringsgenen (haha Anna =P) kvar sedan vi var jägare och samlare. Grejen är att det inte behövs alls på samma sätt nu för tiden. Det är ju en egenskap som vi utvecklade för att kunna överleva när det inte fanns så mycket att hämta i naturen. Nu har vi (i västvärlden iaf) det så förspänt att vi absolut inte behöver hamstra.


I sommar ska i alla fall jag och mamma rensa ur köket och Mollys rum/tvättstugan. Köket ska vi ju renovera och då ska vi använda Mollys rum/tvättstugan som kök. Så köket ska vi rensa ut inför renoveringen och Mollys rum måste ju vara iordninggjort. Sedan får vi se om vi orkar ta boden den här sommaren, vilket verkligen behövs! Jag och pappa blir galna på boden som den är nu... Det mesta står liksom precis innanför dörren så man snubblar på det.



Nu börjar jag må lite illa så nu ska jag nog ta och lägga ner Word och ägna mig åt vägen...


Kommentarer
Postat av: Amanda

vad skööönt att du kunde skriva i bilen =D och ja, haha, människor är enormt bra på att samla på sig onödiga saker. Inte bara familjen ekeberg märker jag här, trevligt att hitta några likasinnade ;P

2008-06-13 @ 01:51:09
URL: http://mamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0