Drömmar

Sedan skolstressen släppt har jag drömt väldigt verkliga drömmar! Inatt var det verkligare än någonsin. Dessutom kommer jag ihåg de flesta drömmarna från alla nätter. Den jag drömde i natt har jag inte kunnat släppa på hela dagen. Den var så verklig! Det tog lång tid innan jag förstod att det var en dröm när jag hade vaknat. Jag undrar vad det är som gör om man kommer ihåg drömmarna eller inte... Jag har inte kommit ihåg nästan några på länge, förren nu när skolan slutat. De få som jag kommer ihåg från innan det har inte alls varit lika livliga eller vad man ska säga. Jag har en liten teori om att när stressen släpper låter jag min hjärnas fantasi skena iväg och leva sitt eget liv. När jag hade mycket att göra i skolan kändes det som om jag var spänd och tänkte på det hela tiden, medan jag nu kan släppa taget. Nu när jag ser det såhär nedskrivet känns det väldigt barnsligt och flummigt... Det är också en sak jag tänkt på... hur tankar som man tycker är väldigt filosofiska och kanske kloka låter så otroligt fåniga när man skriver ned dem. Någon som har någon teori på den punkten? Inte jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Martina

Drömde också en väldigt verklig dröm idag..å blev väldigt besviken när jag upptäckte att dte bara var en dröm:(

2008-06-11 @ 19:09:06
Postat av: Amanda

Man är så otroligt stolt över att man lyckats gå in i sig själv och gräva djupt efter svaren :P det tror jag iaf ;) Som Nalle Puh sa:



"När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man ibland att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är helt annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."



Han äger ;D du med iofs ^^ <3

2008-06-13 @ 01:50:12
URL: http://mamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0