Mallorca, dag 6

Japp. Då vad man på resande fot igen... Mallorca denna gång. Två veckors semester på barnfamiljernas paradis ö. Låter det lockande? Ja med det hotellet vi bor på. Här finns bara ett fåtal barn och deras föräldrar håller noga koll på dem. Dessutom är de ovanligt tysta för att tillhöra den generation som de faktiskt gör. Hotellet känns över huvud taget ganska lyxigt. Det är antingen vääldigt nytt eller väkldigt nyrenoverat. Frukosten är helt underbar! När jag skickade ett sms till Denise med  beskrivning av min frukosttallrik lät det nästan som det nyttga bordet på Du är vad du äter: en fralla med ost och skinka, en yougurth med honung, vattenmelon, ananas, en till sorts melon, majskolv, grapefrukt och hasselnötter. Gott, eller hur?
Vi har redan kommit in i lite av ett mönster här: Först frukost, sedan promenad, sedan ligga vid poolen eller havet, lunch, poolen eller havet, dusch, sitta på balkongen, middag, sitta på balkongen och så sova. Sedan börjar allt om igen.

Idag fick jag ett roligt besked: Jag vann tävlingen hos Simsnörden! Jag som sällan vinner något! Det var verkligen jättekul! Ett speciellt tack till Liselottes bror som valde just min "knögg" som Liselotte så vackert kallar det!

Våra scheman för 3:an har kommit upp! Lyckosten frida kommer ha onsdag, torsdag och fredag ledigt på vårterminen! Och Joel kommer bara ha lektioner på tisdagar på höstterminen! Tyvärr var det några kurser som jag inte kommer gå med vissa personer. Det är ju ganska så tråkigt!Men det kanske är liiite för tidigt att börja oroa sig för det nu!

Imorgon fyller Amanda 18 år! Stora damen ju! Tyvärr missar jag barnkalaset som är på onsdag...

Nu är det tydligen dags att göra sig iordning för att gå ut och äta. Kommer eventuellt blogga mer innan jag kommer hem, men bli inte allt för besvikna om jag inte gör det.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Men du det låter bra att du har det härligt ju! Haha, jag kan säga att Joel inte är helt nöjd... inget att göra under HT, apmycket undet VT... ohja, nu är jag stor ;) krogen ikväll.. med feber o allt xP Kom hem! Jag vill träffa dig, nu!

2008-06-28 @ 17:03:46
URL: http://mamanda.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Mallorca låter härligt! Trevlig stad.

Spana in min å mattias nya blogg: www.metrobloggen.se/kakhuset




Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0