Spanien

Det är redan sista eftermiddagen/kvällen i spanien. I onsdags kväll kom vi hit och då var det så mörkt så vi knappt såg någonting alls när vi åkte från flygplatsen i Valencia till hotellet i Grau utanför Gandia. Hotellet är helt okej men mamma och pappa drar ner medelåldern rejält. Förrutom oss finns det en svensk familj, en engelsk familj och resten är spanska pensionärer.

Dagarna går åt till lite shopping i Gandia, fika och sola. Pluggar gör jag på kvällarna eftersom veckan efter lovet är så förjävlig. Riktigt taskigt att lägga ett prov varje dag veckan efter lovet! Speciellt den redovisningen vi har på måndag morgon eftersom den är i grupp och det var meningen att man skulle förbereda sig tillsammans.

Vi åker hem ganska sent imorgon så jag kommer hem någon gång på natten till måndag, vilket inte är sådär jättekul pga redovisningen som jag nämde tidigare. Sedan på tisdagen är det företagsekonomiprov på 6 kapitel... iInte heller direkt kul. Det är i alla fall lite drygt två månader kvar av 2:an nu bara... Ska bli så otroligt skönt med sommarlov! Och sedan är det bara ett år kvar till studenten också vilket gör det hela betydligt mycket lättare!

Jag försökte komma in på webb messanger men det är pappas jobbdator och det finns en risk för att telia spärrat msn på sina datorer för att det tar energi och fokus från de anställdas arbeten.

Idag åkte vi till Benidorm och till Altea och de två är rätt olika. Om man dessutom jämför Benidorm med Gandia! I Gandia är det som sagt väldigt få utländska turister och massor med spanska turister och i Gandia pratar nästan ingen engelska och i Grau ska vi inte tala om det! I Benidorm däremot trodde man nästan att servitörerna kom från England! I Altea pratade de också väldigt bra engelska men det var inte lika turisitkt där. I Benidorm var det nästan bara hotell och höghus medan det i Altea fanns en "riktig" stadskärna. Med riktig menar jag att den är lite äldre och att folk har ott där i flera generationer.

Mer får ni höra om ni frågar ;D

Soliga hälsningar från en håla utanför en håla utanför Valencia


Kommentarer
Postat av: Monika

Hur man kollar IP-Nummer gå in på google.se eller google.com och skriv in IP-Nummer eller IP-adress så kommer det upp många olika sidor du kan kolla på vissa sidor visar allt och vissa inte. Om du har tur så kan du hitta en som dom visar namn vad dom har för uppkoppling var dom bor osv osv. Jag hade en bra men har blivit av med den när jag formatera om datorn. Hoppas du får rätt på det. :) Såg att du undra detta i blixmans blogg när jag läste i kommentarerna. :) kramis

2008-04-01 @ 22:18:09
URL: http://nastyangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0