Helg!!

Nu är den efterlängtade helgen här! Idag har jag haft en riktigt slapp dag med bara TV-tittande och youtube-surfande! Inga krav alls! Det har varit så himla skönt! Nu ska jag snart hoppa in i bastun, sedan duschen och sist ska jag plocka iordning på mitt rum så att jag kan sätta upp julstjärnan. Traditionen är att vi inte sätter upp adventspynt i ett rum som är stökigt. För att få lite extra myskänsla.

På tal om adventspynt så tycker jag att det är tråkigt att folk börjar sätta upp julpynt (tomtar och sådant) redan nu. Det tycker jag man ska göra några dagar innan jul. Det är ju inte jul i en månad! Ljusstakar och stjärnor är det som ska fram nu. Tomtarna får allt vänta lite.
Vad tycker NI i den här frågan? När ska julpyntet upp?

Kommentarer
Postat av: Denise

Jag tycker att julpyntet kan få komma upp vid andra advent typ. Man vill ju hinna se på det ett tag också. Men jag blir galen på folk som sätter upp och tänder ljusstakar och stjärnor innan första advent. Man får sätta upp det dagen innan och tända när man vaknar på adventsmorgonen. Fast jag måste erkänna att vi har haft en ren stående i fönstret i typ en månad bara för att vi inte har orkat stoppa upp den på vinden och idag hamnade en tomte som inköptes idag bredvid =P

2008-11-29 @ 16:52:52
URL: http://denisey.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag håller heeeeelt med! tomtarna ska inte fram än. de står ju liksom framme ett braaaa tag efter jul. sen kom jag på det, kan inte vi basta när jag sover hos dig :D?

2008-11-29 @ 18:28:18
URL: http://mamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0