Vad vill man läsa om? Vem skriver man för?

Denise skrev något om att hon inte tycker det är så intressant att läsa om vad folk har gjort på dagarna. Sedan dess har jag tänkt mycket på det. Själv skriver jag för det mesta om vad jag gjort på dagarna, men det är mest för att jag varit lite för feg för att våga skriva tankar och åsikter. Jag har varit rädd för att folk ska bli arga. Men när Denise skrev det där började jag tänka efter vad jag själv tycker om att läsa. För mig tycker jag att det beror väldigt mycket på vad jag är i för mood. Jag blir väldigt irriterad på vissa storbloggare som skriver "Idag gick jag upp då, tog på mig det, åt det, gick till skolan, åt det, jag är en av Sveriges största bloggerskor och jag är modell och riiiik" (jag tänker inte nämna några namn men de flesta vet nog ungefär vilka jag menar) Det är ju inte alls intressant och vad f*n har det med mode att göra?? När jag sedan har läst igenom mina egna inlägg har jag insett att det jag skriver om inte alls är särskillt intressant. Vilket leder mig till nästa fråga: Vem skriver jag för? Jag skriver för min egen skull, som en dagbok. På det viset behöver jag inte bry mig om hur många läsare jag har och jag behöver inte stressa över att det ska bli jättebra och intressant.

Vad gillar du att läsa om? Vem skriver du för?

Kommentarer
Postat av: Sally

Jag läser lite allt möjligt, det är ju lite roligt och läsa om andras vardag men samtidigt kan det ju vara lite roligt att kombinera andra saker i bloggen än bara din vardag. Alltså du behöver inte vara proffs inom just ämnet utan du kan ju välja saker och ting som du gillar eller ogillar som exempelvis och skriva det här i bloggen.



Själv skriver jag för att det är roligt :p, jag vill gärna ha min vardag och lite annat dokumenterat någonstnas än att bara sitta och skriva i en tråkig dagbok som man gjorde när man var yngre. Numera kan man designa sig blogg så att den blir mer personlig vilket gör det mycket roligare.



Det blev lite långt :P.

2008-11-04 @ 00:05:08
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Denise

Hoppas du inte tog åt dig allt för mycket av det jag skrev. Det var inte så det var menat...

Jag tänkte mer på "storbloggarna" som du också nämner och framför allt på de som försöker vara som storbloggarna istället för att vara något eget. Jag tycker det kan vara lite intressant att läsa vad tex du gör ibland för att det är något jag kan relatera till eftersom jag känner dig. Men det beror ju (precis som du säger) helt på vem man skriver för.

Jag har valt att skriva för att jag tycker det är kul men hålla det personliga i en egen blogg för att kunna vara helt ärlig och inte ha någon mellanväg. Den här bloggen skriver jag för alla, både de jag känner och inte känner och då känner jag att vad jag gör på dagarna inte alltid är det som jag egentligen vill visa upp för "allmänheten".

Men fortsätt med dina dagsresumeer om det är det du själv känner att du vill skriva, för det är ju det som spelar roll =)

2008-11-04 @ 11:30:15
URL: http://denisey.blogg.se/
Postat av: Denise

Mitt blev precis som Sallys ganska långt =P



Trevlig läsning ;)

2008-11-04 @ 11:30:51
URL: http://denisey.blogg.se/
Postat av: Anonym

sugen på gratis presentkort ifrån gina tricot eller hm?

bli medlem här och samla lätt ihop poäng:

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=67789



DET ÄR GRATIS OCH BUSENKELT =)

2008-11-04 @ 11:33:41
Postat av: Cathie

Jag bloggar absolut för min egen del.. Jag tycker om allt runt omkring, fixa med bilder, design å så vidare.. Sen om folk tycker det är kul att läsa min blogg, så är det bara ett plus i kanten :)

2008-11-10 @ 16:00:27
URL: http://cathie.se
Postat av: Alina

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-10 @ 16:03:52
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Dumma Dumma Lovisa. SÅdära kan du ju inte säga?? :O



Du bir jag arg.



NOT



Bra skrivet :) Och du, tack för hjälpen i skolan idag!



Kram /Alexandra

2008-11-12 @ 23:51:50
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset
Postat av: Alexandra, KAKHUSET

Dumma Dumma Lovisa. SÅdära kan du ju inte säga?? :O



Du bir jag arg.



NOT



Bra skrivet :) Och du, tack för hjälpen i skolan idag!



Kram /Alexandra

2008-11-12 @ 23:52:24
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset
Postat av: Liselotte

Jag bloggar absolut inte för mig själv, visst det är en liten tillfredställelse men mest för läsarna... och för att min simsblogg är den bästa! :P hehe.

puss

2009-01-14 @ 17:45:19
URL: http://simsnorden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0