Åh vad jag saknar!

Jag saknar verkligen dansen! Jag har gått i olika grupper men tillslut hittade jag en lärare som jag gillade och stilen passade mig. Gruppen var för barn mellan 7 och 13 år. Jag hade velat att den skulle fortsätta och bli äldre eller vad man ska säga. Men så blev det inte. De tog hela tiden in nya 7-åringar och det passade inte riktigt att vara 13 år och dansa med små sjuåriga killar som bara hoppade runt. Jag kände att jag var tvungen att sluta, men jag har inte hittat någon ny grupp. Jag vill helst dansa hip-hop, balett eller jazz. Men balett har jag ju aldrig blivit skolad i så då måste jag hitta en nybörjargrupp och gissa om det är svårt i min ålder!

Dessutom saknar jag fiolen så otroligt mycket! För några dagar sedan tog jag fram min gamla fiol igen och försökte stämma den. Tyvärr är den både för liten och strängarna skulle behöva bytas ut. Men i vår kanske jag ska börja igen. Hoppas bara att Kalman vill ta emot mig som "nybörjare". Man tappar verkligen snabbt! Jag tror iofs att jag skulle ta upp det snabbt om jag fick en fiol som var lagom stor och stämd. Jag undrar vart min hartsch är förresten... Den låg inte i fiollådan... Aja den ligger nog någonstans. Den var grymt bra!


Kommentarer
Postat av: jenna

Hej!

Klimathotet är en viktig fråga och ett stort problem.

Idag har jag en fråga på min blogg som handlar just om detta. Kolla gärna in och bidra med ditt svar och dina åsikter. Gärna tips och hur vi kan stoppa detta.

Ha en bra dag!

Puss och Kram// Stockholmsjenna.blogg.se

2008-09-05 @ 12:12:58
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Sally

När jag var yngre gick jag på balett och det var så himla roligt, det sorgliga var att ingen lärare hade lust att komma hit och lära ut balleten så jag blev tvungen att åka till Eskilstuna för att utveckla mig men mamma tyckte att det var för krävande för mig som var så liten att pendla dit för att träna 1h typ.

2008-09-05 @ 21:47:59
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Li Martina

Ska vi börja på dans tillsammans? Jag har viljat göra det ett bra tag nu. Jag gjorde det också när jag var liten nämligen och det var ju hur kul som helt. Samtidigt får man ju träning vilket jag verkligen behöver för tillfället.. så...vad säger du?

2008-09-05 @ 22:55:12
URL: http://www.metrobloggen.se/lima
Postat av: Sally

Svar: Ja, verkligen.



Oj, jag råkade kommentera lie många gånger :P.

2008-09-06 @ 12:02:02
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Li Martina

Jag har också lite problem med mina hälsenor. De hängde inte riktigt med när jag växte. Jag ha varit hos sjukgymnast och hon visade vad man kn göra åt det. Om det är samma probl. vi har kan jag ju visa vad man kan göra för jag tycker inte att det ska vara ett hinder för något såå kul.

2008-09-06 @ 19:03:27
URL: http://www.metrobloggen.se/lima

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0