Trött i hela kroppen!

Idag har varit en rätt påfrästande dag. Jag började iofs inte förren 12.30 men åkte in tidigare iaf. 12.30 till 15.00 var det projektarbete/småföretagande B. Vi fick sluta en timma tidigare och då satt jag, Denise, Frida, Sally, Erica och Li Martina och spånade idéer för företag (det är vi 6 som ska bilda ett). Ungefär halv tre ville Denise köpa frukt men den i skolan såg inte bra ut så då skulle vi gå till pressbyrån. Frukten där var inte heller så bra. Så vi gick till Ica. Men mackorna där var jättedyra så på vägen tillbaka skulle vi handla på donken. Precis då ringde Amanda och hon, Lini och Rosanna ville också ha något så jag fick beställa fyre cheeseburgare och en liten cola. Han jag beställde av såg lite konstigt på mig så jag skyndade mig att säga "Att ta med" så han skulle fatta att inte jag skulle äta alla fyra.
Väl tillbaka i skolan igen åt vi upp våra hamburgare och sedan var det dags för Matte C. Vi skulle vara i 501 och det hade precis varit lektion där så det fann i princip noll procent syre kvar. Dessutom var vi ganska många där. Läraren är ny och verkar bra, men ganska... seg kan man väl säga. Vi fick sluta tio minuter tidigare så jag hade tänkt gå till subway men jag var mätt så jag gick ner till parkeringen där mamma väntade. Jag fick skjuts hem och så fick jag snabbt byta om till ridkläder och åka iväg till stallet. Skulle rida Nougath. Inte direkt vad jag hade hoppats då han bockar, speciellt i hoppning (som vi har nästnästa gång) men man får stå ut. Han var grymt lerig så Sofia L hjälpte mig och vi stod där med en varsin piggborste och tillslut fick vi bort leran. På lektionen fick vi träna mycket på att känna hästens starka respektive svaga sida och försöka stärka den svaga sidan. Grymt jobbigt för ben och rygg! Snacka om att jag kommer ha träningsvärk! Nougath är ju speciellt jobbig eftersom han inte vill att man ska sitta ner så han spänner sig i ryggen. Men det gick bra iaf. Han bockade lite i galoppen men insåg snabbt att jag inte skulle låta honom bråka.
Nougath är en ganska liten valack, med fin fuxfärg och vita strumpor och bläs. Bild kommer senare.
Stackars Anna är sjuk så henne mamma Margaretha red istället för henne. vi får hoppas att Anna kryar på sig till imorgon då hon har sin sångafton!

Kommentarer
Postat av: Cookie- Alexandra, KAKHUSET

Nougath var ett fint hästnamn tycker jag :)

2008-09-02 @ 17:52:36
URL: http://www.metrobloggen.se/kakhuset
Postat av: Amanda

Haha du och Denise har samma upplevelse som alla andra om matten typ ;P o det där med hamburgarna/cheesburgarna var ju lite kul xP men idag tycker jag iaf att Anders var rätt bra. jag fattar faktiskt vad människan säger - surprise!

2008-09-02 @ 19:45:11
URL: http://mamanda.blogg.se/
Postat av: jenna

svar: jo, men om dem verkligen använder skattepengarna till just sjukvården. mycket går åt till invandrarna som kommer in hit

2008-09-03 @ 17:03:19
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: ewezi

SV: jasså är jag det ? Då måste ja kolla upp det :) vet inte hur hon ser ut ritkigt :)

2008-09-03 @ 19:02:34
URL: http://ewezi.devote.se
Postat av: jenna

ekeby rs

2008-09-03 @ 19:29:49
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: ewezi

Sv: Okej :D ja juste de va hon som var blind nästan va?

2008-09-03 @ 19:33:39
URL: http://ewezi.devote.se
Postat av: ewezi

sv: haha, tack det va gulligt sagt :)

Jo men den va helt okej tycker jag, vad tycker du då? :)

2008-09-04 @ 13:56:58
URL: http://ewezi.devote.se

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0