Jag hatar...

Jag hatar att må illa! I drygt 10 år har jag mått illa varje morgon men det senaste 1½ åren har jag mått illa konstant. Det är inte like illa hela tiden men det är aldrig helt borta. Jag har dessutom alltid varit åksjuk och det har blivit värre istället för bättre. Jag har provat åksjukepiller, åksjuketuggumi, åksjukeplåster, ackupressurarmband, äta olika saker vid olika tider, testat att inte ätit alls och alla möjliga metoder och annat som t.ex. någon vietnamesisk typ gel som man ska sätta bakom öronen. Det mesta har funkat ett tag men kanske bara två eller tre gånger.
Buss är värre en bil men bil kan jag oftast bara åka korta bitar utan att bli åksjuk. För det mesta klarar jag mig ända till skolan i bil men ibland mår jag illa efter ungefär 400 meter.
Låter det här som en kul vardag? Faktiskt lär man sig att leva med det. Man lär sig små knep som oftast dämpar illamåendet. Men om ni ser att jag inte klarar av att äta så mycket vet ni att jag har en dålig dag eller så är det någon maträtt jag inte riktigt klarar av.

Kommentarer
Postat av: Li-Martina

usch så jobbigt :/

2009-05-08 @ 07:12:53
URL: http://www.metrobloggen.se/lima
Postat av: Li-Martina

usch så jobbigt :/

2009-05-08 @ 07:13:51
URL: http://www.metrobloggen.se/lima
Postat av: Sally

Jobbigt :/!

2009-05-08 @ 19:17:09
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Anonym

drick vatten innan du åker bil eller ta med dig en vattenflaska och ett par mint tuggumi,funkar för mig iafall

2009-06-08 @ 17:55:48

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0