Smart!

Jag vet inte om jag skrev något i bloggen om när jag upptäckte att det brann hos en granne i somras. Jag kände röklukt och tittade ut genom fönstret och såg en massa rök. När jag tittade noga såg jag även stora lågor så jag sa till mamma och pappa. Vi sprang dit (det är inte närmaste grannen utan 3-4 hus bort). Pappa ringde brandkåren och några av de närmaste grannarna hjälpte till med hinkar och sådant. Som tur är brann det "bara" i komposten men den stod nära några träd som stod nära huset. Eftersom det var sommar var det ju ganska varmt och torrt.
Några dagar senare fick vi reda på att hon som äger komposten hade suttit och pratat i telefon hela tiden och hon hade inte märkt någonting.
Idag fick mamma reda på orsaken till branden... Kvinnan hade slängt i glödande pellets från sin pellets-kamin i komposten! Smart!

Imorse när jag satt och åt frukost och mamma fikade såg jag plötsligt en massa rök som kom från samma ställe som i somras så jag springer upp på övervåningen och ser lågor. Jag hade fortfarande pyjamas så jag stannade hemma men mamma sprang dit för att se hur det såg ut och ringa brandkåren men när hon kom dit visade det sig att det var grannen som eldade grenar... Så den här gången var det inget farligt iaf men bränder är alltid obehagliga så det är ju bäst att vara försiktig.

Tips: Släng inte glödande saker i en kompost en varm sommardag (well dah! =P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0