Mission impossible

Ibland funkar det bara inte. Tekniken vill inte funka. Hur mycket man än försöker. Fast i det här fallet hade jag egentligen inte så höga förväntningar innan...
Det handlar om en kamera. Min storebrors gamla filmkamera. Jag tänkte försöka mig på att se om jag kan komma på varför den inte funkar. Det började bra när jag hittade ett klockbatteri i den. Batteriet var slut så jag köpte ett nytt idag. Den funkar fortfarande inte. Jag kan inte hitta några uppenbara skador på själva kameran. Nu måste jag försöka hitta laddaren till det "riktiga" kamerabatteriet bland alla våra miljoner sladdar. Det i sig är nästan ett ännu mer mission impossible än att komma på vad det är för fel på kameran...

Mitt i mina försök att laga denna ovilliga kamera inser jag att den kanske inte är värd att lägga ner någon energi på. Den är inte direkt ny. Den är nog inte så bra heller. Men det vore ju kul att komma på felet ändå.

Slutsats: I will continue on this mission a while longer, just for fun!


(Detta var ett inlägg skrivet under en tid av total bloggtorka och mest bara för att jag själv ska veta när jag gav mig in på det här uppdraget)

 


Kommentarer
Postat av: Amanda Ekeberg

Haha, du är för söt du :)

2009-09-17 @ 22:53:28
URL: http://mamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0