Life is good I can't complain

Mycket har hänt sen jag bloggade sist.
Halkan är avklarad
Halkan är avklarad och det gick riktigt bra! Lyckades undvika att köra på pinnarna eller köra ner i diket tre av fyra gånger! Men det var en rätt speciell känsla att försöka bromsa när det var halt. Det hände nästan ingenting! Och när man då först testat på "vanligt" underlag kände man verkligen skillnaden! Men man blev nästan rädd när man insåg hur otroligt mycket längre bromssträckan blir bara man kör några kilometer i timmen fortare. Det är klart man visste innan att det var stor skillnad men att se det på riktigt var en annan sak. Dessutom fick vi känna hur det känns att vändas uppochner och shit vad yr man blev!

Matte på Plattan
I torsdags var det Matte på Plattan och jag var där som lärare i matte A och B. Det var verkligen hur kul som helst! 300 elever, 50 volontärer, 2 tält och massor av matte i 3 timmar! De tre timmarna gick hur fort som helst! Någon gång mitt i kom Lina och Simon (från min nuvarande klass) och sa hej och sen kom mamma och pappa dit mot slutet (så jag fick skjuts hem!). Det var kul att de äntligen fick träffa Johan. De har ju hört en hel del om Mattecentrum men det var första gången de träffade Johan (som startat det).
Jag fick dessutom träffa flera av de lärarna jag inte träffat förrut och även David som också jobbar väldigt mycket med Mattecentrum. Riktigt härliga människor allihop! Det är så himla tråkigt att jag inte hinner/orkar vara på de 'vanliga' räknestugorna längre!

Lekt riddare
Igår fick vi leka riddare på ridningen! Vi fick rida mot en tjur (i trä) och försöka fånga en ring med "lansen" (kvastskaft). Jag klarade faktiskt av att fånga den i galopp flera gånger! Det var extremt roligt att galoppera mot tjuren med tyglarna i ena handen och lansen i den andra! Kabaré var stencool och tyckte inte tjuren var läskig alls. Vi var bara 7 elever igår också vilket gjorde att vi hann med mer. Det var lite roligt också att det bara var bruna hästar! Annars brukar det vara rätt blandat...

Nu blev det ett relativt långt inlägg... Men mer än såhär blir det inte för nu ska jag gå ut och sätta mig i solen och plugga fysik.


Inne i Matte A-B-tältet


Kön till C-D-E-tältet
Bilderna är lånade av Johan Wendt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0