Bloggprojekt

Jag har verkligen svårt för att komma igång med bloggandet. Alla tankar och idéer försvinner så fort jag får fram "Nytt inlägg". Helt plötsligt blir det helt tyst i min annars rätt högljudda hjärna.

Inför ett nationellt prov i svenska fick jag ett bra tips av min lärare. Hon sa att om man sitter fast i skrivandet ska man skriva exakt det som dyker upp i hjärnan. Det kan bli flera sidor av bara "Jag kommer inte på vad jag ska skriva. Herregud jag måste komma på något nu" men tillslut släpper det bara för att man skriver något. Det tipset hjälpte mig på flera "uppsats"-prov under gymnasietiden. Kanske skulle något liknande fungera för bloggen?

Häromdagen hittade jag ett bloggprojekt där man får en rubrik för varje dag (30 dagar) och så ska man skriva om det. Jag tänker i alla fall försöka mig på det här. Sedan får vi se hur länge jag orkar. Men man måste ju försöka, eller hur?

Såhär ser listan ut:

Dag 1 – Vem ser jag i spegeln?
Dag 2 – En vanlig vecka
Dag 3 – Mina internetmåsten
Dag 4 – Mina starka och svaga sidor
Dag 5 – Min musiksmak
Dag 6 – Här bor jag
Dag 7 – Någon jag beundrar
Dag 8 – Låtar jag kan lyssna på om och om igen
Dag 9 – Ett bra beslut jag har tagit
Dag 10 – Min stil
Dag 11 – Det här brinner jag för
Dag 12 – Mina vänner
Dag 13 – Något jag ångrar
Dag 14 – Mitt senaste köp
Dag 15 – En favorit från min garderob
Dag 16 – Min önskelista just nu
Dag 17 – En bild på mig själv för tre år sedan
Dag 18 – Vad jag åt idag
Dag 19 – Vad inspirerar mig?
Dag 20 – Innehållet i min väska
Dag 21 – Det här upprör mig
Dag 22 – Det här får mig att må bättre
Dag 23 – En låt som väcker minnen
Dag 24 – Min tro/livsåskådning
Dag 25 – Det här saknar jag
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Det här är jag beroende av
Dag 28 – En bild på mig, tagen av någon annan
Dag 29 – Vad är kärlek?
Dag 30 – Min favoritplats på jorden

Första inlägget kommer förmodligen senare idag eller senast imorgon.

Kommentarer vore jätteroligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Det ljud folk uttrycker när de ropar på dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Ingen fara, det är bara jag som ser den)

Har du en egen blogg? Skriv adressen här:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0